Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The relationship between L1 and L2 reading attitudes in EFL primary school learners: The role of gender, age, and L2 proficiency
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85119034522
DOI 10.29252/LRR.12.5.17
Año 2021
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Learners’ attitudes towards learning have been found to influence second language (L2) development. It has been suggested that affective factors such as first language (L1) reading attitude can be transferred to the L2 along with L1 skills. In English as a Foreign Language (EFL) contexts, research has shown that the role that reading attitude plays in reading comprehension is as important as the nature of the reading strategies used. Therefore, it becomes necessary to understand the relationship between L1 and L2 reading attitudes in EFL contexts and evaluate how demographic and cognitive variables can mediate that relationship. To this end, the present quantitative study sought to contribute to this area by investigating the relationship between L1 and L2 reading attitudes in 65 EFL elementary school learners and by assessing the impact of gender, age, and L2 proficiency on these attitudes. Main results revealed that age and L2 proficiency did not correlate with either L1 or L2 reading attitude components, L1 and L2 reading attitudes correlated weakly, and older female learners displayed stronger attitudes toward L1 reading recreational aspects. Results are discussed in terms of the importance of affective components in understanding L1 and L2 reading attitudes.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cancino, Marco Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 Ubilla, Katherine Mujer Universidad Nacional Andrés Bello - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.