Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



-Between the pedagogy of absence and hospitality. Reflections on diversities and being a teacher in Chile
Indexado
WoS WOS:000670274700002
DOI 10.29344/07180772.36.2846
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article seeks to consider the meaning of diversities, from the reading of Carlos Skliar and the first Martin Heidegger, as a search to meet, coexist, and coexist in educational spaces. Based on Carlos Skliar's proposal, school and teacher training are understood from a pedagogy of absence and hospitality. Both would generate a correlation in the forms of appropriation of being a teacher from absence and hospitality that can be projected to the processes of initial teacher training. To establish absence means understanding the other as an incomplete being, who they must be for tomorrow and who they are not yet. Instead, hospitality is an invitation coming from respect and tolerance, but to be understood as abnormal and needing improvement. We invite the reader to search for a pedagogy of openness, understanding, and joint action. Also, to approach diversities as a co-inhabitation, considering they are established in our syntaxes as ways of understanding the world and listening ethically to others. We use the term "diversities" to broaden the concept and not as a univocal way of thinking.

Revista



Revista ISSN
Foro Educacional 0717-2710

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Vergara Rodriguez, Mauricio Hombre Univ Metropolitana Ciencias Educ UMCE - Chile
1 Vergara Rodriguez, Mauricio - Univ Metropolitana Ciencias Educ UMCE - Chile
1 Vergara Rodriguez, Mauricio - Univ Metropolitana Ciencias Educ UMCE - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.