Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Non-convergent boundaries and action ascription in multimodal interaction
Indexado
WoS WOS:000728025300001
Scopus SCOPUS_ID:85121818650
DOI 10.1515/OPLI-2020-0170
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Without units, there are no boundaries; and without boundaries, there are no units. Traditional linguistics takes units such as sentences and intonation phrases for granted, treating them as static. Interactional linguistics has reconfigured many of these units, treating them as emergent, focusing on their evolution in time, and how they implement social actions. A productive line of research of interactional linguistics has been this tension between conventional linguistic units and units of (and for) interaction (Reed and Beatrice 2013; Ogden and Walker 2013). The cesura approach (Barth-Weingarten 2016) focuses on the constitution of phonetic-prosodic discontinuities, which give rise to boundaries, "cesuras", which it treats as a continuum from "no cesura" through "candidate cesuras" of various strengths, to "full cesuras". However, there are also elements of spoken interaction whose unit-hood is not obvious at all levels of description; and it is a subset of these that form the focus of this article. We illustrate this with extracts of multimodal talk where two interactants taste and assess unfamiliar food and produce the token "mm". We show how the alignment (and non-alignment) of boundaries of sequential, prosodic, gestural, lexical, and syntactic units can be a semiotic resource. Data are obtained from Chilean Spanish.

Revista



Revista ISSN
2300-9969

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gonzalez Temer, Veronica Mujer Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
1 Temer, Verónica González - Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
2 Ogden, Richard Hombre Univ York - Reino Unido
University of York - Reino Unido

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.