Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Augmented reality application for chemistry laboratories Aplicación de Realidad Aumentada para Laboratorios de Química
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85112552542
DOI 10.22201/FQ.18708404E.2021.3.68129
Año 2021
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The use of augmented reality as an emerging technology is very efficient to achieve interest from students, especially in the case of chemistry which is a science that, by its nature, needs to be treated in a theoretical and experimental way, but this last aspect is not always feasible to do in the necessary extension and depth with the students. Therefore, the research carried out here consisted of developing, through augmented reality, three laboratory experiences that are common to all general chemistry courses, so that students could carry out practices using their different digital devices (tablet and cell phones), to better understand the contents treated in the classroom, through virtual and recreational resources. The results showed that 91% of students in the careers of Mechanical Engineering Mechanics and Civil Engineering Mechatronics, they felt familiar with this powerful computing tool, since it is easy to work, very interactive is not as necessary as a chemistry lab It is possible to use a chemical process to demonstrate and experience many of the classroom theories.

Revista



Revista ISSN
Educacion Quimica 0187-893X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Hernandez, D. - Universidad de Talca - Chile
2 Bottner, Elizabeth Mujer Universidad de Talca - Chile
3 Cataldo, Fernando Hombre Universidad de Talca - Chile
4 Zaragoza, Eduardo Hombre Universidad de Guadalajara - México

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.