Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Influence of the Perceived Autonomy Support, Self-Efficacy, and Academic Satisfaction in the Intentions of Permanence of University Students
Indexado
WoS WOS:000796191000024
Scopus SCOPUS_ID:85106283209
DOI 10.15359/REE.25-2.5
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Several studies show the need to investigate the psychological processes involved in university dropout. The study aimed to estimate the influence of perceived autonomy support and academic self-efficacy perception on the intention of permanence of university students, evaluating the mediating role of academic satisfaction. The participants were 273 first-year students from a private university in Bio Bio, Chile. The influence of cognitive-motivational factors was assessed through path analysis. The mediating effect was evaluated through the Mplus program. Results show that academic satisfaction fully mediates the effect of the perceived autonomy support and the perception of academic self-efficacy on the intention of permanence. It is concluded that the positive levels of academic satisfaction positively influence the intention to continue studying a university degree.

Revista



Revista ISSN
Revista Electronica Educare 1409-4258

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Barrientos-Illanes, Paulina Mujer Universidad de Concepción - Chile
2 Pérez-Villalobos, María Victoria Mujer Universidad de Concepción - Chile
2 Victoria Perez-Villalobos, M. Mujer Universidad de Concepción - Chile
3 Vergara-Morales, Jorge Hombre Universidad de Las Américas, Chile - Chile
Univ Amer - Chile
4 DIAZ-FUENZALIDA, ALEJANDRO ALAMIRO Hombre Universidad de Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.