Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Simulation in Room with Unidirectional Mirror with Standardized Patients: Experience in Gynaecology and Obstetrics Simulación en sala espejo con pacientes estandarizadas: experiencia en ginecología y obstetricia
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85101612091
DOI 10.1016/J.EDUMED.2020.12.004
Año 2021
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Introduction: In the field of Gynaecology and Obstetrics, many necessary clinical skills are challenging to acquire because the medical history and physical examination are closely linked with intimacy. Simulation has emerged as an alternative in which standardized patients could facilitate the learning of clinical and communicational competencies. The purpose of this work is to measure the satisfaction and perception of the acquisition of skills by students exposed to ambulatory simulation scenarios in rooms with unidirectional mirror. Materials and methods: The training was conducted on sixth-year medical interns and first-year specialty residents, with standardized patients in scenarios that covered the most prevalent pathologies in the ambulatory area. A theoretical mini test and a survey were carried out. Results: 606 mini-tests and 590 questionnaires were obtained. 99% of the respondents reported that they received useful feedback and 96.2% that they improve skills. 100% agree or completely agree that the sessions allow them to make mistakes safely, and 97.5% consider them excellent or good. Conclusión: The implementation of simulation with standardized patients is well evaluated by the students and improves their competencies, encouraging us to develop it further.

Revista



Revista ISSN
Educacion Medica 1575-1813

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Medicine (All)
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Catalán, Cynthia Estefanía Mujer Escuela de Medicina - Chile
2 Zamboni, Milena Mujer Escuela de Medicina - Chile
3 Farías, Marcelo Enrique Hombre Escuela de Medicina - Chile
4 Jauregui, María Paz Mujer Escuela de Medicina - Chile
5 Pineda, Rodrigo Alberto Hombre Escuela de Medicina - Chile
6 Barriga, Maria Isabel Mujer Escuela de Medicina - Chile
7 Vargas, Paula Andrea Mujer Escuela de Medicina - Chile
8 Poblete, José Andres Hombre Escuela de Medicina - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.