Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Inclusive Learning Practices: A Multiple Case Study in Early Childhood Education
Indexado
WoS WOS:000670628100037
DOI 10.15517/REVEDU.V45I1.40536
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Children's education in the Chilean context has gradually become a part of public policies through decrees and curricular guidelines that safeguard the right to more egalitarian education, eliminating all types of discrimination that impact student access to learning and development. This study aims to describe inclusive learning practices developed by early education teachers for transitional levels (ages 4 to 6). A qualitative methodology was used based on a multiple case study and an interpretative approach. Three early childhood education teachers participated in a semi-structured interview involving 18 classroom scenarios. The data was then examined through content analysis and descriptive interpretations based on classroom observation. The results obtained reveal that teachers use inclusive practices that largely favor organizing play and learning as well as resource mobilization in the classroom. However, classroom diversification was lacking with few modalities among teachers to favor representation, expression and motivation towards learning, essential principles of learning development. The study also reveals the importance of learning for the timely acquisition of knowledge and feedback of concepts in early childhood students.

Revista



Revista ISSN
Revista Educacion 0379-7082

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Jimenez, Tatiana Lopez Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
2 Castillo Venegas, Catalina Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
3 Taruman Monsalve, Javiera Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
4 Urzua Calderon, Allison Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.