Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Satisfaction With the Self-Assessment of University Students Through e-Coping With Academic Stress Utility (TM)
Indexado
WoS WOS:000449538200001
Scopus SCOPUS_ID:85056104028
DOI 10.3389/FPSYG.2018.01932
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The general purpose of this report is: (1) research was to check whether the degree of satisfaction with the self-assessment activity of university students was related to the scores obtained and the degree of different variables, associated with level of Self-Regulation; (2) to present the online utility, e-Coping with Academic Stress (TM), as a technological development in Educational Psychology; (3) analyze the possibilities of transfer of this technological innovation. A total of 929 university students, coming from a public university, participated in the use of this online utility. University students can use the tool's online inventories to make self-assessments in the different variables of Studying, Learning and Performing under Stress (SLPS Competency Model). Descriptives, correlational and inferential analyzes (ANOVAs and MANOVAs) were carried out. The results allowed to know the profile of competences of the analyzed university students, in addition to the degree of satisfaction with the self-evaluation. Finally, we communicate possible actions and options available for transfer of this resulting technology, through RD transfer contracts arranged directly or with other universities.

Revista



Revista ISSN
Frontiers In Psychology 1664-1078

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Multidisciplinary
Scopus
Psychology (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 DE LA FUENTE-ARIAS, JESUS ENRIQUE Hombre Univ Navarra - España
Universidad Autónoma de Chile - Chile
Universidad de Navarra - España
2 Martinez-Vicente, Jose M. Hombre Univ Almeria - España
Universidad de Almería - España
3 PERALTA-SANCHEZ, FRANCISCO JAVIER Hombre Univ Almeria - España
Universidad de Almería - España
3 Javier Peralta-Sanchez, Francisco - Univ Almeria - España
Universidad de Almería - España
4 GONZALEZ-TORRES, MARIA DEL CARMEN Mujer Univ Navarra - España
Universidad de Navarra - España
4 del Carmen Gonzalez-Torres, Maria - Univ Navarra - España
Universidad de Navarra - España
5 Artuch-Garde, Raquel Mujer Univ Int Rioja - España
International University of La Rioja - España
6 Garzon Umerenkova, Angelica Mujer Fdn Univ Konrad Lorenz - Colombia
Fundación Universitaria Konrad Lorenz - Colombia

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Ministerio de Ciencia e Innovación
European Social Fund
RD Project
Ministry of Science and Innovation (Spain)

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The utility e-Coping with Academic Stress have been developed thanks to support from R&D Project ref. EDU2011-24805 (2012-2015), Ministry of Science and Innovation (Spain) and the European Social Fund. For more information, please contact with the first author: jfuente@ual.es or jdlfuente@unav.es.
The utility e-Coping with Academic Stress have been developed thanks to support from R&D Project ref. EDU2011-24805 (2012-2015), Ministry of Science and Innovation (Spain) and the European Social Fund. For more information, please contact with the first author: jfuente@ual.es or jdlfuente@unav.es

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.