Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teacher violence, school satisfaction and subjective well-being in children and adolescents in residential care: The moderation effect of staff support
Indexado
WoS WOS:000678867500001
Scopus SCOPUS_ID:85111374400
DOI 10.1111/CHSO.12459
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study involved 608 children and adolescents between 7 and 18 years of age (M-age = 12.9, SDage = 2.70) from 47 residential care centres in Peru (RCC). The objective of the study was to observe the mediating effect of school satisfaction on the relationship between violence by teachers at school and the subjective well-being of children and adolescents, considering how the low or high support from residential care staff can condition this mediating effect as well. The descriptive results show a very high prevalence of violence inflicted by teachers at school for both children and adolescents in residential care in Peru. Regarding the results obtained from the moderated mediation model results, the school satisfaction domain is observed to have a mediating effect on the relationship between teacher violence and subjective well-being in children and adolescents. In addition, a moderated mediation effect conditioned by support from residential care staff is seen only in the case of children.

Revista



Revista ISSN
Children And Society 0951-0605

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Social Work
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Ortuzar F, Harry Hombre Universidad Tecnológica de Chile - Chile
2 Oriol Granado, Xavier Hombre Univ Girona - España
Universitat de Girona - España
3 Ayala, Rafael Alberto Miranda Hombre Univ Continental - Perú
Universidad Continental, Huancayo - Perú
Universidad Continental - Perú
4 Montserrat, Carme Mujer Univ Girona - España
Universitat de Girona - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Ministerio de la Mujer y Poblaciones Vulnerables
Ministerio de la Mujer y Poblaciones Vulnerables (Peruvian Government)

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
We would like to thank to Ministerio de la Mujer y Poblaciones Vulnerables (Peruvian Government) for authorising, supporting data collection processes and sharing this database for promoting more Peruvian research about this topic.
We would like to thank to Ministerio de la Mujer y Poblaciones Vulnerables (Peruvian Government) for authorising, supporting data collection processes and sharing this database for promoting more Peruvian research about this topic.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.