Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:
| Indexado |
|
||||
| DOI | 10.1109/RITA.2021.3089917 | ||||
| Año | 2021 | ||||
| Tipo | artículo de investigación |
Citas Totales
Autores Afiliación Chile
Instituciones Chile
% Participación
Internacional
Autores
Afiliación Extranjera
Instituciones
Extranjeras
An augmented reality app for real-time analysis of direct current in resistive circuits is presented. The app allows the manipulation of circuit elements and computes the values of voltage and current intensity using the loop method and applying the Kirchhoff's voltage law. The app can be used in theoretical classes and laboratories. The contributions of this paper are twofold. First, the app has higher levels of interactivity than other apps in the same domain since it allows defining the configuration and the parameters of the circuit. Second, the app performs more complex computations than similar apps in real-time.
| Ord. | Autor | Género | Institución - País |
|---|---|---|---|
| 1 | Alvarez-Marin, Alejandro | Hombre |
Universidad de la Serena - Chile
|
| 2 | Angel Velazquez-Iturbide, J. | - |
Univ Rey Juan Carlos - España
|
| 2 | Velazquez-Iturbide, J. Angel | - |
Universidad Rey Juan Carlos - España
|
| 3 | Campos-Villarroel, Ricardo | Hombre |
Universidad de la Serena - Chile
|
| Fuente |
|---|
| Comunidad de Madrid |
| Unidad de Mejoramiento Docente |
| Comunidad Autonoma de Madrid research project |
| Direccion de Investigacion y Desarrollo of the Universidad de La Serena |
| Agradecimiento |
|---|
| This work was supported in part by the Unidad de Mejoramiento Docente and the Direccion de Investigacion y Desarrollo of the Universidad de La Serena under Grant PR18362 and in part by the Comunidad Autonoma de Madrid research project under Grant S2018/TCS-4307. |
| This work was supported in part by the Unidad de Mejoramiento Docente and the Direccion de Investigacion y Desarrollo of the Universidad de La Serena under Grant PR18362 and in part by the Comunidad Autonoma de Madrid research project under Grant S2018/TCS-4307 |
| This work was supported in part by the Unidad de Mejoramiento Docente and the Direccion de Investigacion y Desarrollo of the Universidad de La Serena under Grant PR18362 and in part by the Comunidad Autonoma de Madrid research project under Grant S2018/TCS-4307 |