Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



A Latent Allocation Model for Brand Awareness and Mindset Metrics
Indexado
WoS WOS:000686973300001
Scopus SCOPUS_ID:85132756813
DOI 10.1177/14707853211040052
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Mindset metrics, the measurement of consumers' perceptions, attitudes, and intentions, have a long tradition in marketing, particularly in advertising and branding. Some of the most usual mindset metrics are brand awareness, brand image, personality traits, and attribute importance. Brand awareness and other mindset measures have the form of texts (bag of words). And, a natural methodology for analyzing these variables is topic modeling and the popular Latent Dirichlet allocation (LDA) model. The LDA methodology assumes that brands or concepts are represented by clusters of brands in consumers' minds. This study proposes an extension/modification of the LDA model for brand awareness and other mindset variables that incorporate Bernoulli observations instead of the Multinomial specification present in the usual LDA specification. This extension is relevant since, unlike words in texts, brands and mindset concepts are not repeated within a document and have a dichotomous form, present or absent. The proposed model is applied to two brand awareness datasets. The results show significant gains in both managerial insights in analyzing brand clusters and consumers' profiles.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Business
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Marshall Barberan, Pablo Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.