Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



English vowel perception by non-native speakers: impact of audio and visual training modalities
Indexado
WoS WOS:000640892900007
Scopus SCOPUS_ID:85106283145
DOI 10.7764/ONOMAZEIN.51.04
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Perception of sounds of a second language (L2) presents difficulties for non-native speakers which can be improved with training (Bradlow, Pisoni, Akahane-Yamada & Tohkura, 1997; Logan, Lively & Pisoni, 1991; Iverson & Evans, 2009). The aim of this study was to compare three different English vowel perceptual training programmes using audio (A), audiovisual (AV) and video (V) modes in non-native speakers with Spanish as native language (L1). 47 learners of English with Spanish as L1 were allocated to three different vowel training groups (AT, AVT, VT) and were given five training sessions to assess their improvement in English vowel perception. Additionally, participants were recorded before and after training to measure their improvement in the production of English vowels. Results showed that participants improved their perception and production of English vowels regardless of their training modality with no evidence of a benefit of visual information. These results also suggest that there is a lot of individual differences in perception and production of L2 vowels which may be related to a complex relation between speech perceptual and production mechanisms.

Revista



Revista ISSN
Onomazein 0717-1285

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Language & Linguistics
Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Pereira Reyes, Yasna - Universidad de Concepción - Chile
1 Reyes, Yasna Pereira - Universidad de Concepción - Chile
2 Hazan, Valerie Mujer UCL - Reino Unido
University College London - Reino Unido
UCL Faculty of Brain Sciences - Reino Unido

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.