Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Offering an Entrepreneurship Course to All Engineering Students: Self-efficacy Gains and Learning Benefits
Indexado
WoS WOS:000646660800152
DOI
Año 2020
Tipo proceedings paper

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In order to develop an entrepreneurial mindset in future engineers, entrepreneurial training has become a key aspect of engineering education. Following this trend, a large and prestigious engineering school in Chile designed and implemented a third-year compulsory course on technology-focused entrepreneurship. To understand how course teaching and assessment methods have benefited students in terms of self-efficacy and learning gains, a cross-sectional survey study has been conducted since 2015. Over the last four academic periods, we assessed Pre-Post self-efficacy gains and learning benefits in 1,335 students. These survey results show that students perceived positive benefits from all course teaching and assessment methods. Thus, we discuss how a core engineering course can develop an entrepreneurial mindset in a diverse population of students.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Hilliger, Isabel Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Fleet, Constance Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Melian, Constanza Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
4 BAIER-ARANDA, JORGE ANDRES Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
5 Pérez-Sanagustín, Mar Mujer Univ Paul Sabatier - Francia
6 IEEE Corporación

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
CORFO

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by CORFO under grant no: 14ENI2-26862.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.