Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Teacher Training's Needs in University Context: A Case Study of a Chilean University of Applied Sciences
Indexado
WoS WOS:000648300600008
Scopus SCOPUS_ID:85106600067
DOI 10.3991/IJET.V16I09.21389
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Frequently, the teacher training programs in Chilean universities are designed from a generic vision of pedagogical competencies (not necessarily specialized for a particular discipline) and in form of face-to-face activities. The new demands of the society and the economy, the constant specializations of the scientific fields, and the incorporation of new technologies for teaching and learning make that the typical contemporary forms for the teacher academic training must be reviewed and analyzed. The main goal of this paper is to present the results of a survey about teaching needs on Engineering Pedagogy in engineering departments of INACAP (a Chilean university of applied sciences). In general, the instrument and indicators seek to obtain information about: (i) needs/demands related to engineering didactic fundamentals, (ii) requirements for the structuring and assessment of teaching-learning processes in a university context, (iii) requirements for the design and evaluation of face-to-face as well as online teaching-learning activities in engineering, among others. The project was led by the International Center of Engineering Education (CIEI) at the University of Talca (Chile) in cooperation with the academic staff of INACAP at the Talca campus, under the pedagogical support of the Technische Universitat Dresden (Germany), Faculty of Education. Based on these research results and on the IGIP Curricula, a teacher training program for the academic staff of the engineering schools in online modality was designed and implemented.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Engineering (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gormaz-Lobos, Diego Hombre Universidad de Talca - Chile
2 Galarce-Miranda, Claudia Mujer Universidad de Talca - Chile
3 Hortsch, Hanno Hombre Tech Univ Dresden - Alemania
TECHNISCHE UNIVERSITAT DRESDEN - Alemania
4 Vargas-Almonacid, Carolina Mujer INACAP - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.