Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Prevalence of neuromyths in students of Physical Education Pedagogy of Chile
Indexado
WoS WOS:000652598000001
DOI
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Introduction: the lack of a common language between neuroscience and education has generated erroneous interpretations about the functioning of the nervous system, giving rise to neuromyths. The aim of this study is to describe the prevalence of neuromyths and the general knowledge of neuroscience of students of Physical Education Pedagogy from various Universities of Chile. Methodology: the sample was constituted by 440 students of Physical Education of five universities of Chile, to whom the Spanish version of the Questionnaire of prevalence of neuromyths developed by Dekker et al was applied. Results: The most widespread neuromyths in this sample are VAK learning styles and the positive effects of enriched environments in preschool age and coordination exercises to achieve hemispheric integration, both with a prevalence of more than 90%. In general terms, there is no difference in the prevalence of neuromyths according to sex, course of study and regular reading of scientific texts. Conclusion: Physical education students from Chile present beliefs in various neuromyths similar to those reported in students and teachers of other pedagogies from other countries.

Revista



Revista ISSN
Retos 1579-1726

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Orthopedics And Sports Medicine
Physical Therapy, Sports Therapy And Rehabilitation
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cid, Fernando Maureira Hombre Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
2 Flores Ferro, Elizabeth Mujer Universidad Bernardo O'Higgins - Chile
3 CASTILLO-RETAMAL, FRANKLIN Hombre Universidad Católica del Maule - Chile
4 Cortés Cortés, Manuel Enrique Hombre Universidad Bernardo O'Higgins - Chile
5 Peña-Toncoso, Sebastián Hombre Universidad Austral de Chile - Chile
6 Bahamondes Acevedo, Valentina Mujer Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
7 Marcelo, Hadweh Briceño Hombre Univ SEK - Chile
8 Cardenas Begazo, Sonia Mujer Universidad Bernardo O'Higgins - Chile
9 Ruiz, Natalia Mujer Universidad Bernardo O'Higgins - Chile
10 Cortes Escaffi, Benjamin Hombre Universidad Católica Silva Henríquez - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.