Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The progression of preservice teachers' covariational reasoning as they model global warming
Indexado
WoS WOS:000653164400011
Scopus SCOPUS_ID:85101753870
DOI 10.1016/J.JMATHB.2021.100859
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The study examines how the covariational reasoning of three preservice mathematics teachers (PSTs) advances, and what they learned about an important metric in climate science, as they examine the link between carbon dioxide (CO2) pollution and global warming. The PSTs completed a mathematical task during an individual, task-based interview. Their responses were analyzed by complementing the Covariation Framework and the Change in Covarying Quantities Framework. The analysis revealed that the PSTs' covariational reasoning increased in sophistication as they completed the task, advancing from describing direction of change to reasoning about the rate of change. Each level of sophistication either supported or constrained the PSTs' ability to specify nonlinear growth, anticipate concavity, draw accurate graphs, and make viable claims about the rate of change. The PSTs also learned about important ideas related to the metric radiative forcing by CO2, suggesting it is possible to learn mathematics while promoting climate change education.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
Applied Mathematics
Mathematics (Miscellaneous)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gonzalez, Dario A. Hombre Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad de Chile
ANID-PIA
Center for Mathematical Modeling (CMM) , Universidad de ChileANIDPIA Project Basal

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by the Center for Mathematical Modeling (CMM) , Universidad de ChileANIDPIA Project Basal AFB170001.
This work was supported by the Center for Mathematical Modeling (CMM), Universidad de Chile − ANID-PIA Project Basal AFB170001.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.