Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



A Report of the interdisciplinary education approach within the Universidad de La Frontera Dental Curriculum
Indexado
SciELO S0718-381X2021000100300
DOI
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



ABSTRACT: Interprofessional education has become widely recognised as fundamental to educate new generations of dentists able to successfully join the dental public and private sectors and provide appropriate dental treatment to complex patients in a complex health system. This article presents the innovated curriculum of the dentistry course at Universidad de La Frontera describing its interprofessional education components. The description of IPE in the dental curriculum was done using Institutional documents. The university vocational training policy provides the framework in which IPE is implemented in undergraduate courses. Six out of eight dental curriculum components included IPE in their educational methodologies: ‘Integrated units’, ‘Culture, society and mankind’, ‘Prevention’, ‘Professional Projections’, ‘Integrated clinics’, and ‘Profes sional Practice’. IPE is present thorough the dental course from first to final year and it takes different forms within each componen t. IPE is one of the methodologies used to achieve the learning outcomes stated in the curriculum. Passing through all modu- les of the dental curriculum leads to the development of generic and professional skills that allow students to obtain their professional title.

Disciplinas de Investigación



WOS
Dentistry, Oral Surgery & Medicine
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Health Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
ARAVENA-RIVAS, YANELA - Universidad de La Frontera - Chile
Huanquilef-Arriagada, Marcela Mujer Universidad de La Frontera - Chile
Arellano-Villalon, Manuel Hombre Universidad de La Frontera - Chile
Nuñez-Contreras, Javiera Mujer Universidad de La Frontera - Chile
Fuentes-Fernández, Ramón Hombre Universidad de La Frontera - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.