Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The construction of teachers' professional identity: An analysis of subjective learning experiences
Indexado
WoS WOS:000635834100001
Scopus SCOPUS_ID:85103578729
DOI 10.1080/02619768.2021.1905627
Año 2023
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article explores the construction of teachers' professional identity through analysis of subjective learning experiences. In order to report on the progress of our work, we present a discourse analysis of three experiences considered to be of particular relevance by a final-year pedagogy student. The analysis yielded four important conclusions: i) The process of teachers' professional identity construction is based on comparing and contrasting different experiences and culminates in the construction of new identity positions; ii) this process must involve experiences that call into question existing meanings of self; iii) future teachers must engage in productive dialogue with other significant actors in order to identify and recognise the value of certain positional objects; and iv) certain subjective learning experiences have a greater impact on the reconstruction of identity positions. Finally, we propose an analysis model based on subjective learning experiences for the construction of teachers' professional identity.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 CHAVEZ-ARRUE, JORGE EDUARDO Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 Faure, Jaime Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
3 Barril, Juan Pablo Hombre Universidad Autónoma de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
PIED (Educational research projects) from the Pro-Vice-Chancellor's Office (Research), Faculty of Education, Universidad Andres Bello
Center for Youth Studies UNAB (CEJ-UNAB)
Center for Youth Studies UNAB

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by the Center for Youth Studies UNAB (CEJ-UNAB) [P2019.4]; PIED (Educational research projects) from the Pro-Vice-Chancellor's Office (Research), Faculty of Education, Universidad Andres Bello [DI-PIED3/2018].
This work was supported by the Center for Youth Studies UNAB (CEJ-UNAB) [P2019.4]; PIED (Educational research projects) from the Pro-Vice-Chancellor’s Office (Research), Faculty of Education, Universidad Andres Bello [DI-PIED3/2018].

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.