Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



College Admission Tests and Social Responsibility
Indexado
WoS WOS:000642414200001
DOI 10.1111/EMIP.12425
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In this article we address the mounting criticism and rejection of standardized tests used in the selection of students for college or university education. Admission tests are being increasingly demonized in many parts of the world and many colleges and universities are dropping tests for selection purposes, claiming the tests are detrimental to fair selection. The testing industry is at the center of this criticism and is accused of maintaining, and even facilitating, the social ills associated with admissions testing, much like iconic business corporations were accused of supporting unfair labor practices in the 1990s. The response of some business corporations to those criticisms was to embrace corporate social responsibility and increase transparency and accountability in their operations. Unfortunately, such acceptance of responsibility and increased transparency have not emerged in the testing industry. We believe the legitimacy of admission tests will continue to be challenged until the testing industry adopts a new way of conducting their business to regain the goodwill of relevant stakeholders in society that so far have been largely ignored.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Psychology, Educational
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 KOLJATIC-MAROEVIC, MLADEN YERKO Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 SILVA-RAVEAU, MONICA Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Sireci, Stephen G. Hombre Ctr Educ Assessment - Estados Unidos

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.