Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Evaluation of the educational video game "Aphids Attack" through log-linear models for teaching ecological interactions at the primary level
Indexado
WoS WOS:000644471300008
Scopus SCOPUS_ID:85098216197
DOI 10.12795/PIXELBIT.77888
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



A didactic resource that could serve as a mediator for the teaching of science is videogames, as they provide skills that are closely related to the process of building scientific knowledge. In this work, an educational videogame for mobile devices was designed and evaluated, which aims to describe in a didactic way the ecological interactions between organisms and the environment, using as a model the agricultural pests and the biological controllers of the agroecosystems. A survey was applied consisting of a Likert scale, short answer questions and open questions to a total of 114 basic students, 28 professors and 25 researchers. It can be concluded that Aphids Attack is a videogame with educational potential, well evaluated by teachers, researchers and students, based on their opinions summarized in the linear graphic Log models, validating in students the possibility of acquiring skills and thoughts related to the process of construction of scientific knowledge, inviting to experiment, explore, discover and reflect, making decisions that have no direct consequences on reality, but in their learning.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Information Systems
Computer Networks And Communications
Computer Science Applications
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Mariano Rodríguez Malebrán, D. - Universidad Nacional de Córdoba - Argentina
1 Rodriguez Malebran, Mariano Hombre UNIV NACL CORDOBA - Argentina
2 Miguel Manzanilla Castellanos, D. - Universidad de Los Andes, Venezuela - Venezuela
Universidad de Los Andes, Chile - Chile
2 Manzanilla Castellanos, Miguel Hombre Universidad de Los Andes, Chile - Venezuela
3 Eloy Peña Angulo, D. - Universidad de Los Andes, Chile - Chile
3 Pena Angulo, Eloy Hombre Universidad de Los Andes, Chile - Chile
Universidad de Talca - Chile
Universidad de Los Andes, Chile - Venezuela
4 Occelli, Maricel Hombre Universidad Nacional de Córdoba - Argentina
UNIV NACL CORDOBA - Argentina
5 Rivera, Claudio Ramírez Hombre Universidad de Talca - Chile
5 Ramirez Rivera, Claudio Hombre Universidad de Talca - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.