Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



THE PASSIVE DESIGN OF SCHOOL CLASSROOMS FOR THERMAL COMFORT FROM THE PERSPECTIVE OF CLIMATE CHANGE
Indexado
WoS WOS:000457327000007
DOI 10.22320/07196466.2018.36.054.06
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In Chile, the vast majority of educational buildings possess neither heating nor cooling systems that regulate temperature and thermal comfort in classrooms. Therefore, indoor temperatures can increase or decrease considerably in specific periods during the school year, thus preventing students from carrying out their academic activities in a suitable environment. For this reason, the present investigation evaluated thermal behavior and took as the unit of analysis each of the five passive design classroom prototypes from the "Energy Efficiency Guide for Educational Establishments" (Guia de Eficiencia Energetica para Establecimientos Educacionales). The study demonstrated the level of thermal comfort in the classrooms in the current climate context. Additionally, comparisons were made to evaluate the vulnerability of these spaces in the face of future climate change scenarios for the years 2020, 2050 and 2080. Lastly, the classrooms with the highest number of hours of thermal comfort were selected so that these can act as models for new educational projects.

Revista



Revista ISSN
Arquitecturas Del Sur 0716-2677

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Architecture
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Applied Social Sciences

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Andrea Munoz, Carol Mujer

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.