Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The teaching role in attention to diversity in Chile
Indexado
WoS WOS:000595104800008
DOI 10.21676/23897856.3655
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Contradictions are observed between the Chilean educational maxims, the legal framework, the curriculum and the evaluation that is carried out to establish quality and management levels of the schools are undeniable. In legal bodies, establishes the importance of recognition, appreciation and attention to diversity, but the system works based on a homogenizing curriculum and highly standardized evaluations. The gap in the results obtained between high socioeconomic groups and the most deprived, shows that quality is not reached by everybody in the same measure. In this context, we seek to reflect on the importance of the teaching role in attending to diversity. Teachers can, based on a performance characterized by autonomy and professional responsibility, consider the cultural capital of the students as a possible wealth to incorporate into the school curriculum and teaching work in the classroom. Teachers can bring the curriculum closer to the student body and make it relevant, however, the evidence shows that teaching practice in Chile is characterized by performance focused on the official curriculum that does not know the particularities of the student body.

Revista



Revista ISSN
1657-4915

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Silva-Cid, Elena Mujer Universidad de La Frontera - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.