Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Neither Fish nor Fowl: the Contested Identity of Teachers of English in an EFL Context
Indexado
WoS WOS:000599216000003
Scopus SCOPUS_ID:85066879682
DOI 10.1177/0033688219847315
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The literature on language teacher identity describes teacher identity as dynamic, shaped through professional and personal experiences and mediated by peer interaction, the effects of pedagogical strategies and professional discourses (Barkhuizen, 2017). This article reports on key findings from a study that investigated the perceptions of Chilean teachers of English about their work and their identity as language teachers. Data were collected through an online questionnaire with 716 respondents from teachers of English across Chile. The questionnaire included specific questions on teachers’ motivation, the nature of effective teaching practices, types of professional development and factors that contribute to their professional learning. The analysis of two critical open-ended questions related to levels of teacher satisfaction and valorization revealed that although teachers feel generally satisfied with their jobs, at the same time they feel essentially undervalued and somewhat illegitimate. Factors such as standards frameworks which compel teachers to validate their knowledge of the language, constraints in relation to working conditions and modest salary levels directly contributed to the perceptions of satisfaction and valorization. A significant implication of this study is the need for a more complex understanding of the motivations that drive the development of English language teacher identity.

Revista



Revista ISSN
Relc #Journal 0033-6882

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Linguistics
Scopus
Language And Linguistics
Linguistics And Language
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Barahona, Malba - Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
2 Ibaceta-Quijanes, Ximena Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 9.09 %
Citas No-identificadas: 90.91 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 9.09 %
Citas No-identificadas: 90.91 %

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The author(s) disclosed receipt of the following financial support for the research, authorship, and/or publication of this article: This study was funded by PUCV/Proyecto semilla 039.223 and a Chilean government grant FONDECYT Nº 11170340.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.