Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Key Management Skills for Integral Civil Engineering Education
Indexado
WoS WOS:000609634500005
Scopus SCOPUS_ID:85101036453
DOI 10.3991/IJEP.V11I1.15259
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Architecture, Engineering, and Construction (AEC) industry requires many interactions between professionals in different areas. Thus, project managers in the AEC industry should have a set of management-aligned skills. International agreements and accreditation boards state the expected skills for engineering graduates, but they usually overrate technical skills. This study aims to identify the most relevant skills in management for civil engineer's education. To achieve this, a literature review was carried out, and a list of 129 competencies was obtained. This list was summarized in 34 competencies, and his importance level was evaluated using a web-based survey, targeted to Chilean project managers and civil engineers. The collected skills were classified in management, technical and soft skills. According to respondents, the 34 skills described in this paper are important for the exercise of the profession. However, the most important skills in relative terms are soft skills, then management, and finally, technical skills.

Revista



Revista ISSN
2192-4880

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education, Scientific Disciplines
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gomez, Miguel A. Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
2 HERRERA-VALENCIA, RODRIGO FERNANDO Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
3 Atencio, Edison Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
4 Mulioz-La Rivera, Felipe C. Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
4 Munoz-La Rivera, Felipe Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Pontificia Universidad Católica de Valparaíso
CONICYT-PCHA/National Doctorate
project CORFO
Collaborative Group of Engineering Education of the Pontificia Universidad Catolica de Valparaiso
CONICYT-PCHA/International Doctorate

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research is funded by Project CORFO 14ENI2-26905 Ingenieria 2030-PUCV and housed in the Collaborative Group of Engineering Education of the Pontificia Universidad Catolica de Valparaiso. The doctoral studies of R. Herrera are financed by CONICYT-PCHA/National Doctorate/2018 -21180884. Munoz's doctoral studies are financed by CONICYT-PCHA/International Doctorate/2019 - 72200300. The doctoral studies of E. Atencio are financed by the Pontificia Universidad Catolica de Valparaiso.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.