Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



"It is impossible to teach English in English": Preservice teachers' struggles to facilitate L2 comprehensibility in English
Indexado
WoS WOS:000613634700001
Scopus SCOPUS_ID:85100138040
DOI 10.1002/TESJ.578
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Teachers' use of the target language for instruction in the context of foreign language teaching has been identified as a key factor for learning. However, it has also been observed that teachers do not use the target language for reasons such as lack of proficiency in the second language (L2), lack of pedagogical content knowledge or confidence in that knowledge, doubt that their students will understand, and specific cultural practices. This article reports on a study that investigated the implementation of a university-based classroom intervention centered on a practice-based approach in an initial English language teacher education program in Chile. This intervention aimed at understanding how a group of preservice teachers learned how to enact strategies to facilitate L2 comprehensibility in English. Findings demonstrate that a practice-based approach can provide effective opportunities for preservice teachers to develop pedagogical content knowledge and become more confident in using English more effectively in their lessons. Findings also reveal that preservice teachers struggled in this process; however, they tended to develop higher levels of reflection as they learned how to facilitate L2. The article concludes with a discussion about key reasons preservice teachers claimed for using the first language in English lessons.

Revista



Revista ISSN
Tesol Journal 1056-7941

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Barahona, Malba - Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 Delaporte-Raurich, Catalina Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
3 Ibaceta-Quijanes, Ximena Mujer Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 50.0 %
Citas No-identificadas: 50.0 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 50.0 %
Citas No-identificadas: 50.0 %

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
CONICYT Grant
ANID-CONICYT Fondo Nacional de Desarrollo Cientifico y Tecnologico FONDECYT
CONICYT GRANT/FONDECYT

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
ANID-CONICYT Fondo Nacional de Desarrollo Cientifico y Tecnologico FONDECYT, Grant/Award Number: 11170340
The research study reported in this article was funded by the Chilean government through a CONICYT GRANT/FONDECYT No. 11170340. We would like to express our sincere gratitude to the teachers who participated in the study. We are also grateful to Ms. Flor Toledo‐Sandoval, Dr. Stephen Darwin, and the anonymous reviewers for their thoughtful feedback and suggestions on previous versions of this article.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.