Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Integration of STEM activities in textbooks
Indexado
WoS WOS:000614605500008
Scopus SCOPUS_ID:85102282221
DOI 10.12795/REVISTAFUENTES.2021.V23.I1.8878
Año 2021
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The STEM educational perspective is rising and it s consistent with the competence approach incorporated in educational law. The aim of this work is to analyze to what extent the Primary Education Sciences textbooks in Spain and Chile are aligned with this STEM perspective. Following a content analysis methodology, in the 12 widely disseminated analyzed textbooks, 462 activities were identified. Among them, 164 (less than 50%) are related with, at least, one STEM area. These activities were classified according to the integrated curriculum analysis model, which proposes six ways to approach the integration of an activity.The "linked approach" shows a greater relevance in Spanish (50%) and Chilean textbooks (46%). In adition, the activities were classified according to an adaptation of the environmental education perspective approach. Among 5 existing approaches, the "experiential" (60) and the "praxique" (50) are the most prevalent approaches. The findings reveal the need to increase the relationship among disciplines to achieve a truly integrated STEM approach.

Revista



Revista ISSN
2172-7775

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Ferrada Ferrada, Cristian Andres Hombre UNIV GRANADA - España
Universidad de Granada - España
2 Diaz-Leyicoy, Danilo Hombre Universidad Católica del Maule - Chile
3 Carrillo Rosua, Francisco Javier Hombre UNIV GRANADA - España
Universidad de Granada - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
European Research Council
Horizon 2020 Framework Programme

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
* This introduction has been finalized within the context of the project ‘The Mamlukisation of the Mamluk Sultanate ii: Historiography, Political Order and State Formation in Fifteenth-Century Egypt and Syria’ (UGent, 2017–21); this project has received funding from the Euro-pean Research Council (erc) under the European Union’s Horizon 2020 research and inno-vation program (Consolidator Grant agreement No 681510). Thanks are due to my colleagues Jan Dumolyn and Frederik Buylaert for contributing to earlier versions of this introduction with most valuable comments and suggestions.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.