Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The ethical implications of collecting data in educational settings: discussion on the technology and engineering attitude scale (TEAS) and its psychometric validation for assessing a pre-engineering design program
Indexado
WoS WOS:000621274800001
Scopus SCOPUS_ID:85101550964
DOI 10.1007/S10798-021-09653-X
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



K-12 Engineering Education has placed a lot of attention on students' attitudes or predispositions towards science and technology. However, most assessment methods are focused on STEM as a whole or only on technology. In this article, we will discuss the instrument called Technology and Engineering Attitude Scale (TEAS) which focuses on attitudes towards technology. Previous studies and applications of this particular scale lacked proper statistical validation of the instrument. The following research looks at the application of an adapted version of the TEAS to assess a GEDC awarded pre-engineering design program in Chile. This version was psychometrically analyzed in 436 cases to validate the interpretations driven by a particular cultural context and specific to the discipline of engineering. The article focuses on the modifications applied to the instrument after the statistical validity process. The discussion is centered on the ethical importance of adapting an existing scale in a valid and reliable way to assess a pre-engineering design program in a local context. Lessons learned and recommendations for future research in this area are proposed based on this particular experience.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Education, Scientific Disciplines
Engineering, Multidisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Miranda, Constanza Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Johns Hopkins Univ - Estados Unidos
Johns Hopkins University - Estados Unidos
Johns Hopkins Department of Biomedical Engineering - Estados Unidos
2 Goni, Julian Inaki Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Pickenpack, Astrid Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
4 Sotomayor, Trinidad Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.