Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Exploring student-controlled social comparison
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85091158031
DOI 10.1007/978-3-030-57717-9_18
Año 2020
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Previous research on technology-enhanced learning indicated that exposing students to information related to their peers’ performance might positively or negatively affect their behavior and performance. For example, recent research has demonstrated that augmenting traditional open learner models (OLMs) with views of the learner model of peers could boost student engagement and affect navigational patterns. On the other hand, the negative impact of social comparison has been also reported in the literature, which demonstrates that a comparison with much better-performing peers presents a threat to self-integrity. These conflicting findings have not yet been reconciled in the context of technology-enhanced learning. This work attempts to extend research in social comparison in an educational context and on OLMs by examining how the potential negative and positive sides of social comparison could be balanced by enabling students to select their peer comparison group, rather than by being forced to compare themselves with an aggregated class average.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Computer Science (All)
Theoretical Computer Science
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Akhuseyinoglu, Kamil Hombre University of Pittsburgh - Estados Unidos
2 Barria-Pineda, Jordan Hombre University of Pittsburgh - Estados Unidos
3 Sosnovsky, Sergey Hombre Utrecht University - Países Bajos
Universiteit Utrecht - Países Bajos
4 Lamprecht, Anna Lena Mujer Utrecht University - Países Bajos
Universiteit Utrecht - Países Bajos
5 Guerra, Julio Hombre Universidad Austral de Chile - Chile
6 Brusilovsky, Peter Hombre University of Pittsburgh - Estados Unidos

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.