Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Subjective Narrative: A Conceptual Approach to the Life History Method in the Context of Visual Arts Education
Indexado
WoS WOS:000795906800021
Scopus SCOPUS_ID:85093952966
DOI 10.15359/REE.24-3.29
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This article explores a conceptual framework that considers life histories as an approach to examining some ideas about Visual Arts teaching. This essay tries to expand the notion of the teaching and learning process, linking it to the vital environment to highlight daily life interpretation. From this point, this essay reflects on how the context in which teachers and students live becomes an opportunity to understand the near space and its relationships. With the support of life histories, narratives allow for closeness to their ways of reconstructing the experience in teaching the visual arts.

Revista



Revista ISSN
Revista Electronica Educare 1409-4258

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Raquimán-Ortega, Patricia Mujer Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile
2 Zamorano-Sanhueza, Miguel Hombre Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación, Santiago, Chile
Research Direction of the Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educacion, Santiago, Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
2This project is part of the research project titled FGI 38-18 “Decolonizing the territory: in search of life stories and visual logs of teachers in the teaching of the Visual Arts”, which is funded by the Research Direction of the Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación, Santiago, Chile..
This project is part of the research project titled FGI 38-18 "Decolonizing the territory: in search of life stories and visual logs of teachers in the teaching of the Visual Arts", which is funded by the Research Direction of the Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educacion, Santiago, Chile..

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.