Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Lesson planning: What types of professional knowledge are activated by chilean pre-service efl teachers?
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85094620445
DOI
Año 2020
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The purpose of this study is to identify the types of professional knowledge, which are activated by pre-service teachers of English, when they design a lesson plan. This study utilized the qualitative research methodology. As research subjects, 60 pre-service EFL teachers from three universities located in Chile were considered. Non-participant observation and a semi-structured interview with stimulated recall were used as techniques to generate data. Content analysis was employed to process the data by means of ATLAS.ti software. The findings suggest that the participants mobilize different types of professional knowledge when they design a lesson plan. These involve content knowledge, general pedagogical knowledge, pedagogical content knowledge, curricular knowledge, knowledge of learners, and knowledge of educational contexts. It is recommended that EFL pre-service education fosters prospective teachers’ reflection on their teaching practices so that they can reshape, in a progressive and permanent way, their professional knowledge connected to successful teaching practices.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Language And Linguistics
Linguistics And Language
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Tagle, Tania Mujer Universidad Católica de Temuco - Chile
2 Díaz, Claudio Hombre Universidad de Concepción - Chile
3 Etchegaray, Paulo Hombre Universidad Autónoma de Chile - Chile
4 Alarcón, Paola Mujer Universidad Católica de Temuco - Chile
5 Quintana, Marcela Mujer Universidad Arturo Prat - Chile
6 Ramos, Lucía Mujer Universidad Católica del Norte - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This study was financed by research grant FONDECYT 1150889, which is titled ‘Las dimensiones cognitivas, afectivas y sociales del proceso de planificación de aula y su relación con los desempeños pedagógicos en estu-diantes de práctica profesional y profesores nóveles de pedagogía en inglés’ (cognitive, affective and social dimensions of EFL pre-service/in-service teachers’ lesson planning process and their teaching performance) and FONDECYT 119102 titled “Estudio correlacional y propuesta de intervención en evaluación del aprendizaje del inglés: las dimensiones cognitiva, afectiva y social del proceso evaluativo del idioma extranjero” (Correlational study and intervention proposal of English language assessment: Cognitive, affective, and social dimensions of foreign language assessment process). This was sponsored by the National Commission for Scientific and Technological Research (Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica, CONICYT) of the government of Chile.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.