Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



An overview of the LALA project
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85095976176
DOI
Año 2020
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The LALA project (“Building Capacity to Use Learning Analytics to Improve Higher Education in Latin America”) is a project that aims at building capacity about the use of data in education for improving education in Latin America. This article presents a general overview of the LALA project including the LALA framework (as a set of guidelines, recommendations and patterns for enabling adoption of learning analytics), the adaptation of learning analytics tools (mainly three different tools used in Europe) and the pilots with learning analytics experiences. The results of this project could serve as an example for other institutions in the Latin American region or other under-represented regions to adopt Learning Analytics as part of their processes.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 MUNOZ-MERINO, PEDRO JOSE Hombre Universidad Carlos III de Madrid - España
2 Delgado-Kloos, Carlos Hombre Universidad Carlos III de Madrid - España
3 Tsai, Yi Shan - The University of Edinburgh - Reino Unido
4 Gasevic, Dragan Hombre Monash University - Australia
5 Verbert, Katrien Mujer KU Leuven - Bélgica
6 Pérez-Sanagustín, Mar Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Universite Paul Sabatier Toulouse III - Francia
Université Toulouse III - Paul Sabatier - Francia
7 Hilliger, Isabel Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
8 Zúñiga-Prieto, Miguel Ángel Hombre University of Cuenca - Ecuador
9 Ortiz-Rojas, Margarita Mujer Escuela Superior Politecnica del Litoral Ecuador - Ecuador
10 Scheihing, Eliana Mujer Universidad Austral de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
European Commission
LALA
Education, Audiovisual and Culture Executive Agency
European Commission***Delivered and deleted from Elsevier end because this record is to be no longer updated or in business with Elsevier on Date 10-03-2020***

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Work partially funded by the LALA project (grant no. 586120-EPP-1-2017-1-ES-EPPKA2-CBHE-JP). The LALA project has been funded with support from the European Commission. his publication reflects the views only of the authors, and the European Commission and the EACEA agency cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.