Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Performance prediction of elementary school students in search tasks
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85097536536
DOI
Año 2020
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In the last two decades, the use of online resources in educational settings has seen an unprecedented growth. Regrettably, students' online inquiry competences (OIC) are not necessarily well developed to face problems involving information intensive domains. While different OIC development approaches have been proposed to address this situation, these fail in timely identifying their effects on students' OIC applied to practical search scenarios. To address this drawback, in this article we study models to predict students' search performance in the context of an OIC evaluation test. Our approach focuses on exploiting demographic, behavioral, cognitive, and affective features, to predict - at four points of the overall search process - whether students succeed or fail in finding relevant documents to accomplish a research task. Our preliminary results show that it is possible to anticipate the overall search performance of students with moderate accuracy at the 25%, 50%, 75%, and 90% of the search session progress. These findings illustrate potential benefits and limitations of using non-obstrusive aggregated signals to timely predict search performance in learning contexts.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gonzalez-Ibanez, Roberto Hombre Universidad de Santiago de Chile - Chile
2 Chourio-Acevedo, Luz - Universidad de Santiago de Chile - Chile
Centro Nacional de Desarrollo e Investigación en Tecnologías Libres (CENDITEL) - Venezuela
3 Escobar-Macaya, Maria Mujer Universidad de Santiago de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Universidad de Santiago de Chile
Academy of Finland
ANID
National Agency for Research and Development

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The work described in this article was partially supported by the TUTELAGE project funded by the National Agency for Research and Development (ANID) (FONDECYT Regular, grant no. 1201610); the Vicer-rectoría de Postgrado of the Universidad de Santiago de Chile; and the iFuCo project funded by the Academy of Finland (grant no. 294186) and ANID (grant no.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.