Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Reflections of future teachers in relation with contingency situations in the mathematics classroom Reflexiones de futuros profesores en relación con situaciones contingentes en la sala de clases
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85098221032
DOI 10.24844/EM3203.07
Año 2020
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In this paper we analyze the reflection that emerges in future mathematics teachers when evaluating the management of contingent situations of the classroom work. The information retrieved from the stimulated recall, the semi-structured clinical interview and the video recording of the class are triangulated. We report through content analysis the results of two cases in which the reflection allows us to investigate and confront the visible measurable knowledge used for contingent situations management. The results show that future mathematics teachers manage the contingent situations according to the level of disciplinary knowledge they have. This knowledge allows them to perform better management in the class since it provides them, among others, better tools to investigate different types of teaching methods, utilization of sundry representations to teach a certain mathematical content, and anticipate mistakes and difficulties of the students

Revista



Revista ISSN
Educacion Matematica 0187-8298

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Mathematics (Miscellaneous)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Benítez, Roberto Araneda Hombre Universidad de O’Higgins - Chile
2 URIBE-MATURANA, MARIO OSVALDO Hombre Universidad Católica de la Santísima Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.