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MARKET, HUMANITIES AND EDUCATION: AN ANALYSIS FROM SOCIAL ONTOLOGY
Indexado
WoS WOS:000452967600005
DOI
Año 2018
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Within the framework of the highly professionalized standards of the academy, with its rankings and scientific productivity, humanities subsist. A possible explanation of this phenomenonis that, according to Social Ontology,desire-independent reasons for action are the key in contexts of education, and of humanities. In this paper, I examine how the market forces, which favor individualism and competition, creates tension between desires and obligations. As I argue here, in market contextsactions that satisfy desires are more valued than the theorization about collective intentionality and its product: the human civilization.

Revista



Revista ISSN
Revista De Filosofía 0034-8236

Disciplinas de Investigación



WOS
Philosophy
Scopus
Philosophy
SciELO
Human Sciences

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Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



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Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Gonzalez Fernandez, Rodrigo Alfonso Hombre Universidad de Chile - Chile

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Financiamiento



Fuente
Sin Información

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Agradecimientos



Agradecimiento
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