Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Building Teachers' Trust in Principals and Colleagues: A Study of Critical Incidents in Chilean Schools
Indexado
WoS WOS:000575082800013
DOI 10.1108/978-1-78756-010-920191018
Año 2019
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Trust has been identified as key to students' academic improvement. The purpose of this paper is to identify the conditions that build trust in teachers, both towards their colleagues and school leaders, and to explore the emotions triggered among these participants. This study uses the critical incident technique to conduct interviews with 34 teachers from the Valparaiso Region (Chile). Results show that incidents are easily remembered when a subordinate relationship is involved. Many critical incidents are related to situations in which teachers are particularly vulnerable. Hence, teachers value the treatment received and support provided. The arrival of new teachers to a school is crucial when building bonds of trust. Benevolence is the facet that stands out the most in incidents reported by teachers and school leaders, while satisfaction is the most recurrent emotion. In the case of school leaders, benevolence is closely followed by competence. In the case of teachers, benevolence is followed by honesty, openness and competence. In this case, the associated emotion is affection.

Revista



Revista ISSN
978-1-78756-011-6

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 WEINSTEIN-CAYUELA, JOSE DAVID Hombre Universidad Diego Portales - Chile
2 Pena, Javiera Mujer
3 Marfan, Javiera Mujer UNIV CAMBRIDGE - Reino Unido
Ministerio de Educacion - Chile
Ctr Innovat Educ Fdn Chile - Chile
Ctr Res Educ Policy & Practice CEPPE - Chile
4 Raczynski, Dagmar Mujer
5 Oplatka, I -
6 Arar, K -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondecyt/Chile

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This article is based on the results of the Project no 1150526 sponsored by FONDECYT/Chile.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.