Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Epistemological Reflection in Post-Degree Students in Physical Therapy/Kinesiology According to the Function-Disjunction Model
Indexado
WoS WOS:000587684400005
DOI 10.22235/PE.V13I2.2189
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This study investigates the argumentation of a cohort of students at the beginning of their post-degree. In the case of professionals seeking greater validation, it is worth knowing the scope that epistemological reflection provides in an institutionalized framework that is traditionally unfavorable to them. With the consent of the students of the post-title Ventilatory Dysfunction 2018 and through the construction of a modified trial that previously received the support of cognitive, procedural and attitudinal content related to the subject, a content analysis was carried out to identify the categories considered relevant to obtain the status of professional expertise. In the findings, the explicit recognition of the epistemological bases is assigned and highlighted to the foundations that organize consequences and substantive effects for the post title in question. The related and necessary variables to demarcate the specialty and the consequences of their social responsibility are discussed.

Revista



Revista ISSN
Paginas De Educacion 1688-5287

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Escobar-Cabello, Maximo Hombre Universidad Católica del Maule - Chile
2 Maureira-Pareja, Hernan - Universidad Católica del Maule - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.