Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



ASSESSING PRE-SERVICE EFL TEACHERS' PERCEPTIONS REGARDING AN ONLINE STUDENT RESPONSE SYSTEM
Indexado
WoS WOS:000595393900004
Scopus SCOPUS_ID:85094100197
DOI 10.30397/TJTESOL.202010_17(2).0004
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Online Student Response Systems (OSRS) are web-based tools that can be used to collect and share language assessment data from students. Although they have been found to improve learner satisfaction, motivation, and learning, students' perceptions need to be taken into account when addressing the contextualized nature of OSRSs. Therefore, 23 pre-service EFL teachers studying at a private university in Santiago were asked to provide their perceptions regarding the Socrative OSRS in terms of its usability, its impact on learning, and its impact on engagement. Findings showed that students held positive perceptions towards the usability of the application, but remained neutral in relation to its impact on learning and engagement. This is explained in terms of the nature and the layout of the application.

Revista



Revista ISSN
1814-9448

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cancino, Marco Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 Capredoni, Rosana Mujer Universidad Nacional Andrés Bello - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.