Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Impact on team performance of interaction with BIM
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85080957639
DOI
Año 2019
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Building information modelling (BIM) is a methodology that is increasingly gaining strength in the architecture, engineering and construction industry. Building information modelling is focused on the effective collaborationand interaction of teams. It is for this reason that many classrooms around the world have decided to teach BIMto engineering and architecture students, where team-based learning and project-based learning are the main teaching methods. However, although students may work in teams, it is unknown how this interaction impacts on performance. The objective of this work was to understand how interaction impacts the performance of teams adopting BIM. A case study was carried out with 25 students in their final year of civil engineering and taking a Virtual Design and Constructioncourse. The students were organised into six groups, who then developed a project over 12 weeks. It was concludedthat there is a strong correlation between the interaction of the teams and their performance, which was shown bythe evaluation scores and the variability of the scores.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
Engineering (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Herrera, Rodrigo F. Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
Universitat Politècnica de València - España
2 Rivera, Felipe Muñoz La Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
3 Vielma, Juan C. Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile
4 Atencio, Edison Hombre Pontificia Universidad Católica de Valparaíso - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This research was conducted thanks to the contributions of the CORFO Project 14ENI2-26905 Ingeniería 2030-PUCV. Also, the authors acknowledge the Collaborative Group of Engineering Education, the BIM Group from Pontificia Universidad Católica de Valparaíso. Herrera acknowledges CONICYT - PCHA/National Doctorate/2018 - 21180884 for funding the graduate research.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.