Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Distance higher education service quality: Proposal of the DIHESQ and SIBDHE models Calidad de servicio en educación superior a distancia: Propuesta de los modelos DIHESQ y SIBDHE
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85081731447
DOI
Año 2019
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The service quality has been studied extensively in the higher education sector, but not in non-traditional education. Given this, the objective of this study is to propose the model "Distance Higher Education Service Quality (DIHESQ)", which is composed of the dimensions: teachers and teaching, study material and curriculum plan, evaluation and feedback, administration and organization, functional platform, emotional platform, institutional social and labor support. Likewise, the model "Satisfaction and Intention of Behavior in Distance Higher Education (SIBDHE)" is proposed, which is composed of constructs of satisfaction, retention, loyalty and willingness to pay. The construct DIHESQ positively relates to the SATISF (satisfaction) and the latter has a positive impact on the students' intention to behavior, namely: retention, loyalty and willingness to pay.

Revista



Revista ISSN
Espacios 0798-1015

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Management Of Technology And Innovation
Business And International Management
Management Science And Operations Research
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Araya-Castillo, Luis A. Hombre Universitat de Barcelona - España
2 Bernardo, Mercè Mujer Universitat de Girona - España

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.