Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Empathy and components of empathy in obstetrics students Empatía y componentes de la empatía en estudiantes de obstetricia
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85083704020
DOI
Año 2020
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Introduction: Empathy with the patient is an important attribute that contributes to the success of treatment. This attribute must be object of teaching in the training stage of the student of the health sciences. Objective: To evaluate the levels of empathy and its components in students of the Obstetrics course at the University of Norbert Wiener, Peru. Material and Methods: Design: cross-sectional study. Participants: The sample was composed of 219 first-year to fifth-year students. Measurements: The Jefferson Empathy Scale, S version for students was applied. The internal reliability of the data was estimated using the general Cronbach's alpha, interclass correlation coefficient, Hotelling's T2, and Tukey nonadditive test; the mean and standard deviation were estimated. A bi-factorial analysis of variance (ANOVA), model III was applied in the academic years, the genders and the interaction of these two factors. Results: The empathic level of obstetrics students has an average of 105,95 points, out of a maximum of 140, and it is higher (in absolute values) than other values observed in analogous measurements in Latin America. In general, there are no significant differences in empathy between academic years and genders, and in the components of empathy. Conclusions: The average level of empathy among obstetrics students at Wiener University shows relative little growth per year of study.

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Public Health, Environmental And Occupational Health
Health Policy
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Arispe-Alburqueque, Claudia Mujer Universidad Norbert Wiener - Perú
2 Yace-Martínez, Jessica Mujer Universidad Norbert Wiener - Perú
3 Díaz-Narváez, Víctor Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
4 Calzadilla-Núñez, Aracelis Mujer Universidad Bernardo O'Higgins - Chile
5 Utsman, Robert Hombre Latin American University of Science and Technology (ULACIT) - Costa Rica
Universidad Latinoamericana de Ciencia y Tecnologia ULACIT - Costa Rica
Universidad Latinoamericana de Ciencia y Tecnología - Costa Rica
6 Reyes-Reyes, Alejandro Hombre Universidad Santo Tomás - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Norbert Wiener University

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Financial Sources: The research was funded by the Norbert Wiener University funding.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.