Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



English vowel perception in L2 learners with Spanish as L1 CAPACIDAD DE PERCEPCIÓN DE LAS VOCALES DEL INGLÉS EN APRENDIENTES DEL INGLÉS COMO L2 CON ESPAÑOL COMO L1 EN CONTEXTO DE AULA
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85086159231
DOI
Año 2019
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Research in the field of perception of second-language sounds (L2) has established that perceiving sounds in an L2 is difficult for learners, due to the phoneme inventory differences between one language and another (Akahane-Yamada, Tohkura, Bradlow & Pisoni, 2006). The objective of this study is to measure the auditory perception capacity of 11 English vowels (British accent) in 64 students from a school in Chillán, Chile. Two auditory perception tests were used: An Identification Test and a Discrimination Test. The study shows that the subjects obtained deficient results in both tests, which could suggest that the phonemic categories of the English vowels are still weak or non-existent in this group of subjects. In addition, it is observed that subjects could use their categories of Spanish as their mother tongue language (L1) to perceive some vowels of English (Best & Tyler, 2007; Gibson & Gibson, 1995).

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Bustos, José Hombre Universidad de Concepción - Chile
2 Pereira, Yasna - Universidad de Concepción - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.