Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Predicting L2 learners' noticing of L2 errors: Proficiency, language analytical ability, and interaction mindset
Indexado
WoS WOS:000566694900015
Scopus SCOPUS_ID:85087657433
DOI 10.1016/J.SYSTEM.2020.102301
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The current study explored whether three individual difference variables (proficiency, language analytical ability, and interaction mindset) predict the ways in which second language (L2) speakers report noticing of L2 errors produced by another learner. University-level EFL learners in a teacher training program (N = 102) watched a video in which two L2 speakers carried out a job interview role-play. The interview was scripted so that the job applicant produced 15 errors: five morphosyntactic, five lexical, and five phonological. While watching the video, the pre-service teachers completed a form to give feedback to the job applicant about four dimensions of her performance: appearance and behavior, interest and enthusiasm, content of responses, and language use. They also completed a cloze proficiency test, the MLAT analytical ability test, and an interaction mindset questionnaire. Results showed that the learners reported few of the errors that had been scripted into the role-play. A regression model indicated that two subconstructs of interaction mindset (form-orientation and provision of peer feedback) predicted the number of linguistic errors reported. The findings and pedagogical implications are discussed in light of the relevance of interaction mindset to L2 learners’ attention to form during task-based interaction.

Revista



Revista ISSN
System 0346-251X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education & Educational Research
Linguistics
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Sato, Masatoshi Hombre Universidad Nacional Andrés Bello - Chile
2 McDonough, Kim - Concordia University - Canadá
Concordia Univ - Canadá

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Origen de Citas Identificadas



Muestra la distribución de países cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 6.67 %
Citas No-identificadas: 93.33 %

Muestra la distribución de instituciones nacionales o extranjeras cuyos autores citan a la publicación consultada.

Citas identificadas: Las citas provienen de documentos incluidos en la base de datos de DATACIENCIA

Citas Identificadas: 6.67 %
Citas No-identificadas: 93.33 %

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Ministry of Education of the People's Republic of China
Ministry of Education of Chile
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Canada Research Chairs program
Social Sciences and Humanities Research Council of Canada
Comision Nacional de Investigacion Cientifica y Tecnologica (CONICYT: the Ministry of Education of Chile) under the Fondo National de Desarrollo Cientifico y Tecnologico (FONDECYT)
Canada Research Chairs
Chilean National Commission of Science and Technology
PIA from the Chilean National Commission of Science and Technology (CONICYT)

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Funding for this study was provided by grants awarded to the first author by the Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica (CONICYT: the Ministry of Education of Chile) under the Fondo National de Desarrollo Científico y Tecnólogico (FONDECYT : 1181533 ) and PIA ( CIE160009 ) from the Chilean National Commission of Science and Technology (CONICYT) . Funding was also provided by grants awarded to the second author by the Canada Research Chairs program ( 950-221304 ) and the Social Sciences and Humanities Research Council of Canada ( 435-2015-1206 ).
Funding for this study was provided by grants awarded to the first author by the Comision Nacional de Investigacion Cientifica y Tecnologica (CONICYT: the Ministry of Education of Chile) under the Fondo National de Desarrollo Cientifico y Tecnologico (FONDECYT: 1181533) and PIA (CIE160009) from the Chilean National Commission of Science and Technology (CONICYT). Funding was also provided by grants awarded to the second author by the Canada Research Chairs program (950221304) and the Social Sciences and Humanities Research Council of Canada (435-2015-1206).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.