Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Change of subjective theories of teachers in their first experiences with down syndrome students Cambio de teorías subjetivas docentes ante sus primeras experiencias con estudiantes con síndrome de down
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85088103970
DOI 10.4067/S0718-07642020000300051
Año 2020
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Research on changes in teachers' subjective theories is relevant considering that several authors have conducted descriptive analyses of teachers' beliefs, but without examining their dynamism. This study was of qualitative nature and sought to describe, interpret, and contrast the subjective theories of two teachers teaching students with Down syndrome for first time. A descriptive and interpretative analysis was conducted using Atlas.ti 7.0. The results showed that the subjective theories of both teachers on their perceptions of Down syndrome, work support, pedagogical strategies, and perceived difficulties went through similar changes. However, their subjective theories on school inclusion and students' views differed. The conclusions highlight the changes observed on the teachers' subjective theories including their interpretations of the difficulties attributed to students with Down syndrome.

Revista



Revista ISSN
Información Tecnológica 0718-0764

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Engineering, Multidisciplinary
Scopus
Computer Science Applications
Industrial And Manufacturing Engineering
Food Science
Strategy And Management
Energy (All)
Geotechnical Engineering And Engineering Geology
SciELO
Engineering

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 de los Ángeles Bonilla, María Mujer Universidad de la Serena - Chile
2 Castro-Carrasco, Pablo Hombre Universidad Católica del Maule - Chile
3 GOMEZ-NOCETTI, VIVIANA DE LOURDES Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.