Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Millennials in the Stacks: Choices, Habits and Attitudes of Frequent Library Users between the Ages of 18–29 in Santiago, Chile
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85088160435
DOI 10.1080/10572317.2020.1786794
Año 2020
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Libraries have been rethinking their collections and services in order to remain relevant for new generations. In Chile, adults between 20 and 36 are one-third of the population, yet they are underrepresented in the research on reading preferences and practices. Through a survey of 346 library users, librarian interviews and focus groups, this study sought to learn about library habits and preferences as well as literacy and cultural practices among 18 to 29 year-old library users in Santiago, Chile. Findings reveal a diversity of reading preferences, with an accent on genre fiction and nonfiction; an appreciation of the librarian as mediator and authority, a view of the library as a symbolic and material space; and a migration to the Internet for recommendations, access to books and spaces for new literacy practices. These initial findings underscore the importance of adapting libraries’ collections and services as literacy practices evolve among young users in the twenty-first century.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cordero, Kristina Mujer Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
2 CHIUMINATTO-MUNOZ, PABLO ANDRES Hombre Pontificia Universidad Católica de Chile - Chile
3 Duncan, Sam - UCL Institute of Education - Reino Unido
4 Vera, Eglé -

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Pontificia Universidad Católica de Chile
Pontificia Universidad Católica de Chile
Literature Department and Continuing Education Department
Ministère de la Culture
Ministerio de las Culturas, las Artes y el Patrimonio
Ministère de la Culture

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
This work was supported by the Fund for Books and Reading, Ministry of Culture, Arts and Heritage (Fondo del Libro y la Lectura, Ministerio de las Culturas, las Artes y el Patrimonio), Government of Chile, Grant 411914, as well as the Literature Department and Continuing Education Department, Pontificia Universidad Católica de Chile.

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.