Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Reliability and structure validity of a teacher pedagogical competencies scale: A case study from Chile
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85089316537
DOI 10.1007/978-3-030-43469-4_22
Año 2020
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The following paper examines the reliability and structure validity of a quantitative observational teacher pedagogical competencies scale implemented at one of Chile’s largest higher education institutions. In a context in which new students accessing post-secondary education are challenging traditional teaching methods, the evaluation of this instrument is presented as a relevant case study for those interested in promoting teachers’ pedagogical competencies. Reliability analyses considered the KR-20 coefficient and corrected item-total correlations. Structure validity was assessed through an exploratory factor analysis in which the concept’s theoretical and latent structures were compared. The results suggest that the scale has high levels of internal consistency. Additionally, although the scale’s theoretical and latent structures do not match exactly, relevant common elements are found. The considerations for applying these types of educational measurement instruments are discussed.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Mathematics (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Venegas-Muggli, Juan Hombre Universidad Tecnológica de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.