Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Educational evaluation of students with disabilities at university: Challenges and proposals La evaluación educativa en estudiantes en situación de discapacidad en la universidad: Desafíos y propuestas
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85089695275
DOI 10.4067/S0718-07052019000200169
Año 2019
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



The following article is a theoretical essay that addresses educational evaluation in students with disabilities in the university context. The purpose is to propose a reflection on the way in which this process is being carried out in this educational level and the consequences for these students. The methodology used in this article is the bibliographic analysis. For this purpose, an exploration was carried out in the Tylor and Francis database and a selection of 35 articles from scientific journals of diverse indexation: Redalyc, Scielo, Scopus and Web of Science. The review is done with a search of the following keywords in spanish and english: educational evaluation, inclusive evaluation, evaluation for disability and dialogical learning. As theoretical postulates, the constructivist evaluation model of Guba and Lincoln (1989) and the inclusive educational evaluation of Ferrer (2007) are presented. The results allowed to recognize the deficiencies of the evaluation process in its different stages and its adjustments. Likewise, aspects to consider are revealed for an inclusive evaluation proposal in university contexts, in which are: the interactive groups, dialogical learning and the link with the community.

Revista



Revista ISSN
Estudios Pedagogicos 0716-050X

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Cerda, Pamela Tejeda Mujer Universidad Católica de Temuco - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.