Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Emociones y trabajo docente: organizando un debate científico ausente en América Latina
Indexado
Scopus SCOPUS_ID:85090705233
DOI 10.35786/1645-1384.V20.N1.18
Año 2020
Tipo

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This present text aims to present an empirical literature review on contemporary research on emotions and teachers’ work. We searched WOS and Scopus databases up until the year 2018. The reviewed literature was organized around the main research topics and most relevant findings in each of them. The topics identified were seven: 1) The study of “discrete emotions” in teaching; 2) emotions, burnout, malaise and emotional exhaustion among teachers; 3) emotions in teacher identity and professional development; 5) teachers’ emotions and relationships with other educational actors; 5) teachers’ emotions within historical, political and social contexts and educational reforms; 6) regulations and emotional labor; and 7) personal and contextual differences in teachers’ emotional experiences. Additionally, the topic of the nature of teachers’ emotional knowledge or wisdom was identified as present across the reviewed literature, albeit not approached in a systematic manner. Finally, there is a discussion on the possibilities and possible contributions towards a research agenda on emotions and teachers’ work in Latin America.

Revista



Revista ISSN
Curriculo Sem Fronteiras 1645-1384

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Sin Disciplinas
Scopus
Education
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Chávez, Rodrigo Cornejo Hombre Universidad de Chile - Chile
2 Etcheberrigaray Torres, Gabriel Hombre Universidad de Chile - Chile
3 Vargas, Sebastián Hombre Universidad de Chile - Chile
4 Assaél, Jenny Mujer Universidad de Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.