Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Evolution of students' interaction using a gamified virtual learning environment in an engineering course
Indexado
WoS WOS:000536774400001
Scopus SCOPUS_ID:85085689004
DOI 10.1002/CAE.22275
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



Keeping students engaged can improve their learning. Gamification is a technique that has been shown to improve engagement, transferring the positive effects of videogames. However, the mobile games industry has identified that player retention decreases quickly over time, but it is unclear if this decreasing retention pattern transfers to gamification activities. To check if the behavioral engagement was stable over a 14-week engineering course, we gamified an existing virtual learning environment (VLE), conducting an observational study for two semesters. Actions performed by students within the VLE were used to measure behavioral engagement, which allows us to track student behavior weekly. To analyze the gamification effect, we divided user actions into two groups: academic and gamified. The results showed that the gamified actions performed by students in the VLE decreased every week, which was significantly higher than the decrease in academic actions. This shows that the decreasing retention pattern seen in mobile games was also present in this study. These results suggest that, just like in mobile games, to sustain the behavioral engagement over a long period of time in a gamified class, additional modern game-design techniques should be considered.

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Education, Scientific Disciplines
Computer Science, Interdisciplinary Applications
Engineering, Multidisciplinary
Scopus
Sin Disciplinas
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 Corvalan, Benjamin Hombre Universidad de Los Andes, Chile - Chile
2 RECABARREN-BAHAMONDES, MATIAS Hombre Universidad de Los Andes, Chile - Chile
3 ECHEVERRIA-GALVEZ, ALEJANDRO ANDRES Hombre Universidad de Los Andes, Chile - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica
Fondo Nacional de Desarrollo Científico y Tecnológico
CONICYT - Chile (National Commission for Scientific and Technological Research, Fondecyt)

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
The present research has been sponsored by CONICYT - Chile (National Commission for Scientific and Technological Research, Fondecyt Iniciacion N degrees 11130067).
The present research has been sponsored by CONICYT – Chile (National Commission for Scientific and Technological Research, Fondecyt Iniciación N° 11130067).

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.