Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



Creations and transformations in the epistemology of the artist-teachers. A project in the south of Chile
Indexado
WoS WOS:000543379100006
Scopus SCOPUS_ID:85090442226
DOI 10.5209/ARIS.64915
Año 2020
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



In Chile, the artists have been improved in the classrooms and their creations have been carried out in these spaces, conforming diverse types of educational projects that transcend the normalized artistic circuit. This has challenged in the traditional way of seeing the artists and the role they play in today's society. In this scenario, some authors talk about the (as) artist-teachers to name projects that combine the artistic with the pedagogical, but little has been investigated in Chile about how these processes are happening. In this way, in the project FONDECYT (11180057) entitled "New links between the artistic and the pedagogical. Opening fields towards a reconceptualization of art and the role of the artist in today's society" has been undertaken the search of various teaching artists who combine the artistic with the pedagogical in their projects. From this inquiry Impressions of the environment from the hands of students will be reviewed in this article because it contains the central elements of the artist-teacher notion that forms the epistemological framework of this research. Some characteristics of the project are analyzed and commented and concluded about the potentialities and challenges that arise in the development of artistic-pedagogical experiences to build subjectivity.

Revista



Revista ISSN
Arte, Individuo Y Sociedad 1131-5598

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Art
Scopus
Visual Arts And Performing Arts
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 García-Huidobro-Munita, Rosario Hombre Universidad de Los Lagos - Chile
2 Viveros-Reyes, Francisca Mujer Universidad de Los Lagos - Chile
Escuela Piedra Azul - Chile
3 Bahamonde-Courbis, Gabriela Mujer Escuela Piedra Azul - Chile
Universidad de Los Lagos - Chile

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.