Colección SciELO Chile

Departamento Gestión de Conocimiento, Monitoreo y Prospección
Consultas o comentarios: productividad@anid.cl
Búsqueda Publicación
Búsqueda por Tema Título, Abstract y Keywords



The strengthening starts at home: Parent-child relationships, psychological capital, and academic performance - a longitudinal mediation analysis
Indexado
WoS WOS:000546033600001
Scopus SCOPUS_ID:85087375481
DOI 10.1007/S12144-020-00898-8
Año 2022
Tipo artículo de investigación

Citas Totales

Autores Afiliación Chile

Instituciones Chile

% Participación
Internacional

Autores
Afiliación Extranjera

Instituciones
Extranjeras


Abstract



This longitudinal study examines how academic psychological capital mediates between parent-child relationships and academic performance in a group of high school students. The sample consisted of 402 students (217 girls and 187 boys) aged between 12 and 17 years. Using a three-wave design, as hypothesized, a significant indirect effect was found between (good) parent-child relationships (assessed at time 1) and academic performance (assessed at time 3) via academic PsyCap (assessed at time 2). Students who perceived high-quality relationships with their parents reported high levels of academic psychological capital and obtained better objective academic performance over time. Theoretical and practical implications of the results are discussed, as well as strengths and weaknesses and future research directions.

Revista



Revista ISSN
Current Psychology 1046-1310

Métricas Externas



PlumX Altmetric Dimensions

Muestra métricas de impacto externas asociadas a la publicación. Para mayor detalle:

Disciplinas de Investigación



WOS
Psychology, Multidisciplinary
Scopus
Psychology (All)
SciELO
Sin Disciplinas

Muestra la distribución de disciplinas para esta publicación.

Publicaciones WoS (Ediciones: ISSHP, ISTP, AHCI, SSCI, SCI), Scopus, SciELO Chile.

Colaboración Institucional



Muestra la distribución de colaboración, tanto nacional como extranjera, generada en esta publicación.


Autores - Afiliación



Ord. Autor Género Institución - País
1 CARMONA-HALTY, MARCOS ANTONIO Hombre Universidad de Tarapacá - Chile
2 Salanova, Marisa Mujer Univ Jaume 1 - España
Universidad Jaume I - España
3 Schaufeli, Wilmar B. Hombre KU - Bélgica
Univ Utrecht - Países Bajos
Research Unit Occupational and Organizational Psychology and Professional Learning - Bélgica
Utrecht University - Países Bajos
KU Leuven - Bélgica
Universiteit Utrecht - Países Bajos

Muestra la afiliación y género (detectado) para los co-autores de la publicación.

Financiamiento



Fuente
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.

Agradecimientos



Agradecimiento
Sin Información

Muestra la fuente de financiamiento declarada en la publicación.